is there a maximum speed of flying without a license?

Thomas B

Active member
Recreationally, if you are flying under the rules of an FAA approved Community Based Organization, such as the AMA or FTCA, the 100 mph speed limit does not apply.

My home RC field has a good number of turbine powered jets, which all exceed 100mph. Lots of our larger EDF jets are somewhat faster than 100 mph, not to mention electric and glow pylon racers, some larger warbirds, etc.

Last edited:

tayibam

New member
Bonne question ! Moi aussi j’ai souvent rêvé de construire un avion super rapide juste pour le fun.
En théorie, tant que tu restes en dessous des limites de poids et que tu respectes les règles locales (genre voler à vue, pas trop haut), y’a pas vraiment de limite de vitesse officielle pour les modèles réduits.
Mais plus ça va vite, plus ça devient risqué pour les autres… et pour ton avion.
Et en cas d’accident, les autorités risquent de moins rigoler si ça allait à fond.
Perso, je vise la vitesse max que je peux contrôler sans perdre le signal ou la vue.
C’est là que le vrai défi commence !
Tiens-nous au courant si tu construis un bolide, ça m’intéresse !

Last edited:

bisco

Elite member
Bonne question ! Moi aussi j’ai souvent rêvé de construire un avion super rapide juste pour le fun.
En théorie, tant que tu restes en dessous des limites de poids et que tu respectes les règles locales (genre voler à vue, pas trop haut), y’a pas vraiment de limite de vitesse officielle pour les modèles réduits.
Mais plus ça va vite, plus ça devient risqué pour les autres… et pour ton avion.
Et en cas d’accident, les autorités risquent de moins rigoler si ça allait à fond.
Perso, je vise la vitesse max que je peux contrôler sans perdre le signal ou la vue.
C’est là que le vrai défi commence !
Tiens-nous au courant si tu construis un bolide, ça m’intéresse !
we need a translation please, si vous plait

AIRFORGE

Make It Fly!
Moderator
@bisco ,

"Good question! I've often dreamed of building a super fast plane just for fun.
In theory, as long as you stay below the weight limits and respect the local rules (like flying by sight, not too high), there is no real official speed limit for scale models.
But the faster it goes, the riskier it becomes for others... and for your plane.
And in the event of an accident, the authorities may laugh less if it goes all out.
Personally, I aim for the maximum speed that I can control without losing the signal or the sight.
This is where the real challenge begins!
Let us know if you're building a car, I'm interested!"